<図書>
Visions of Japanese modernity : articulations of cinema, nation, and spectatorship, 1895-1925 / Aaron Gerow
データ種別 | 図書 |
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出版情報 | Berkeley : University of California Press , c2010 |
大きさ | xiii, 323 p. : ill. ; 23 cm |
巻冊次 | : pbk ; ISBN:9780520254565 : cloth ; ISBN:9780520256729 |
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本文言語 | 英語 |
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内容注記 | 内容:『怪盗ジゴマ』上映禁止に端を発した映画に関する言説について。 権田保之介による映画に関する調査、帰山教正に代表とされる「純映画劇運動」を対比して辿る。映画の「社会問題性」を無力化するための方法論の模索、その前提としてなる「映画の定義」を規定する試み。「純映画劇運動」が官憲による映画検閲とある種の協力体制をとって主流化していく過程を述べる。 目次:Contents List of Illustrations Acknowledgments Introduction 1. The Motion Pictures as a Problem 2. Gonda Yasunosuke and the Promise of Film Study 3. Studying the Pure Film 4. The Subject of the Text: Benshi, Authors, and Industry 5. Managing the Internal Conclusion: Mixture, Hegemony, and Resistance Notes Selected Bibliography Index |
一般注記 | Bibliography: p. 289-301 Includes index |
著者標目 | *Gerow, Aaron Andrew |
件 名 | LCSH:Motion pictures -- Japan -- History -- 19th century
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LCSH:Motion pictures -- Japan -- History -- 20th century 全ての件名で検索 FREE:Pure Film Movement |
分 類 | LCC:PN1993.5.J3 DC22:791.430952/09041 TDC:211 |
書誌ID | LB00163849 |
ISBN | 9780520254565 |
NCID | BB02122305 |